16 април 2009

За втори път Tiguan е „Автомобил на годината в категорията 4х4

Volkswagen Tiguan е мерило в сегмента на компактните високопроходими автомобили. Той е неоспоримият номер 1 и от своето въвеждане на пазара е спечелил 26 сравнителни теста.
Превъзходство, което все още търси своята конкуренция. Наскоро първенецът бе отличен с титлата „Автомобил на годината в категорията 4х4” в рамките на тазгодишното автомобилно изложение Auto Mobil International (AMI) в Лайпциг.

Номер 1

Фактът, че Tiguan е номер 1, вече не е изненада за никого. Той предлага повече гъвкавост благодарение на възможността за избор между два различни дизайна на предницата – за он и офроуд, като освен това той поставя критерии и по отношение на комфорта, простора и съотношението цена-качество, като по този начин на практика печели всички сравнителни тестове. Ето как Auto Bild го описва при един от спечелените тестове: „Още от самото начало Tiguan е лидер.“


Автомобил на годината в категорията 4х4

Читателите направиха своя избор: Tiguan е избран за втори път за автомобил на годината в категорията 4х4 – едно отличие от специализираното издание на Auto Bild „Auto Bild allrad“. Tiguan спечели трофея в категория „Високопроходим автомобил и SUV до 40.000 евро“.
Отличията бяха връчени на автомобилното изложение Auto Mobil International (AMI) в
Лайпциг. Отново неуспоримо доказателство за превъзходството на Tiguan!

R-Line и две вместо четири перманентно задвижвани колела

Предложението за феновете на Tiguan остава изключително атрактивно. След R-Line-пакетите, които са вече достъпни, следва допълнение за почитателите на предното задвижване: Скоро ще се предлагат следните двигатели: TSI с 110 kW/150 к.с. и 2.0-литровият TDI с Common-Rail - технология и 103 kW/140 к.с. с предно задвижване, при това не само при линия на оборудване „Trend & Fun“, но и при „Sport & Style“. Без перманентно задвижване на четирите колела 4MOTION Tiguan е с около 100 kg по-лек, изразходва по-малко гориво, но въпреки това се справя с товар при теглене от 2000 кг. От продуктовата гама на Volkswagen Tiguan привлича както преди като магнит. За много негови почитатели той е олицетворение на перфектния автомобил: сигурен, просторен, гъвкав, с по-голям пътен просвет и предно или перманентно задвижване на четирите колела. И всичко това при едно отлично съотношение на цена към качество.

С пълна газ: Golf GTD

Volkswagen представи на автомобилното изложение в Лайпциг (AMI - Auto Mobil International, от 28.03. до 05.04.2009) изключително икономичния и едновременно с това подчертано спортен вариант на новия Golf: Golf GTD.
За Volkswagen абривиатурата „GTD“ има многогодишна традиция. Още през 1982 г. излиза
първият Golf GTD – представителят на GTI сред дизелите. Новият Golf GTD е създаден
специално за всички фенове на дизела, които ценят високата динамика. Освен това новият GTD е не само екстремно спортен, но и демонстрира забележително нисък разход на гориво.
Основният акцент в серийното оборудване на GTD е вложеният двулитров TDI-агрегат с 125kW/170 к.с. Двигателят с Common-Rail-технология изразходва само 5.3 литра гориво на 100километра и вредни емисии едва 139 гр/км. На това се съпоставя максимална скорост от 222км/ч и 8.1 секунди за ускоряване до 100 км/ч.
GTD демонстрира родствената си връзка с GTI от една страна чрез изключително гъвкаво
поведение, от друга страна чрез сходни визия и оборудване. Така например екстериорът
еднозначно показва, че това е най-спортният Golf с дизелов агрегат. Предната част на
автомобила следва едно към едно дизайна на GTI по отношение на бронята, радиаторната
решетка и фаровете. Характерните червени инкрустации върху лайстните на радиаторната
решетка при GTD обаче са от хром. GT-стилът на Volkswagen се налага и в интериора: серийно предлаганите спортни седалки отпред в „Черно-бяло “, коженият волан с 3 спици, както и облицованият в черно покрив са само малка част от характерните особености на GTD.