16 април 2010

Световна премиера на новия Touran на автомобилното изложение в Лайпциг


Първият ван с динамично управление на дългите светлини “Dynamic Light Assist”
Нови най-добри показатели за разход на гориво при седемместни версии



Участието на Volkswagen на международното автомобилно изложение в Лайпциг от 10 до 18 април е изцяло под знака на новия Touran: На специална пресконференция за първи път бе представена новоконципираната генерация на бестселъра.
Volkswagen Touran е най-успешният немски ван и се е превърнал в нарицателно за семеен автомобил. Точно 1,13 милиона екземпляра от Touran са продадени досега. По отношение на визията си новият Touran носи в себе си гените на актуалния дизайн на Volkswagen. В технически аспект новите прогресивни системи като въведеното за пръв път при ван динамично управление на дългите светлини "Dinamic Light Assist", както и новият Park Assist 2.0 за почти автоматично успоредно и перпендикулярно паркиране са извън границите на класа. С шестте нови бензинови и дизелови двигатели се достигат стойности на разход на гориво и вредни емисии, които доскоро бяха немислими за ван. На тема икономичност темпото се определя от Touran TDI BlueMotion Technology (77 кВ/105 к.с.) с разход на гориво от 4,6 л/100 км (съответно CO2: 121 г/км), който постига най-добър резултат в класа на седемместните ванове.
Новост е и иновативният най-малък агрегат от гамата на бензиновите двигатели – 1.2 TSI. Двигател с принудително пълнене и директно впръскване на горивото с мощност от 105 к.с. Типично в стил на турбо дизелов агретат той достига при малко над оборотите на празен ход солиден въртящ момент от 175 Нм при среден разход на гориво от 6,4 л/100 км (съответно CO2: 149 гр/км). С висока ефективност се характеризират всички от общо осемте двигателя (спектър на мощност от 66 кВ/90 к.с. до 125 кВ/170 к.с.). Без изключение, всички двигатели са с директно впръскване и принудително пълнене, които отговарят на принципа Downsizing на Volkswagen. А това означава: намалена кубатура, ниски стойности на вредни емисии и редуциран разход на гориво при значително по-голям въртящ момент.
По различен начин са конципирани и нивата на оборудване на многофункционалния и снабден с 39 места за съхранение на дребни предмети нов Touran.
Базовият модел в бъдеще ще бъде Touran Trendline (преди Conceptline). В този случай разходът на гориво на серийния двигател 1.2 TSI е доста премерен. За разлика от това при оборудването серийно се предлагат екстри като климатик, радио CD MP3-плейър, ESP, ел. стъкла, ел. огледала изтънчени декоративни елементи в матиран хром и дневни светлини.
Още по-ексклузивно е нивото на оборудване Comfortline, което включва сензор за дъжд и автоматично включване на фаровете, автоматично затъмняване на огледалото за обратно виждане, апликации от хром на обслужващите елементи като превключвателя за светлините и бутоните на ел. стъклата и за настройка на огледалата, затъмнените задни стъкла, комфортните предни седалки, сгъваемите масички на втория ред седалки и черните рейки на покрива.
Най-високото ниво на оборудване предлага моделната линия Highline. В допълнение към оборудването на Comfortline линията Highline разполага с тапицерия Alcantara, спортни предни седалки, климатроник, мултифункционален цветен дисплей, мултифункционален кожен волан, 16-цолови лети джанти, сребърни рейки на покрива, фарове за мъгла с хромирани рингове.
Други нови детайли в оборудването, предлагани като опция, са огромният панорамен шибедах, камерата при движение на заден ход (задължително в комбинация с радионавигационна система RCD/RNS 510) и адаптивна система за регулиране на окачването DDC (Dynamic Drive Control). Също нов за Touran е и асистиращата водача системи „Light Assist“ (автоматично регулиране на дългите светлини, един вид "дъщерна технология" на разработения за фаровете Bi-Xenon „Dynamic Light Assist“). Очаква се продажбите на новия Touran в България да стартират през есента на 2010.

Няма коментари: